statystyki

Wydawanie pisma to nie usługa

autor: Mariusz Szulc13.03.2017, 20:00
podpis, umowa, dokument

Agencja sądziła, że tym samym będzie wykonywać usługę wydawniczą, objętą 23-proc. VAT.źródło: ShutterStock

Kto przenosi na drugą firmę prawa do wydrukowanego czasopisma, dostarcza jej towar, a nie realizuje usługę. Rozlicza więc VAT według stawki 8 proc., a nie 23 proc. – wynika z interpretacji dyrektora katowickiej izby.

Reklama


Pytanie zadała agencja reklamowa, która umówiła się ze spółdzielnią na wydawanie biuletynu. Miały się w nim znaleźć bieżące informacje o działalności spółdzielni, ogłoszenia handlowe i reklamy oraz teksty reklamowe. Strony zgodziły się, że 70 proc. wszystkich tekstów będzie dostarczać zamawiający (spółdzielnia), a pozostałe przygotuje agencja. Ona też miała zająć się korektą i adjustacją treści, składem komputerowym, a następnie przekazać gotowy materiał do drukarni. Po wydrukowaniu biuletyn miał, zgodnie z umową, trafiać do spółdzielni, która miałaby do niego wszelkie prawa.


Pozostało jeszcze 48% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama